söndag 20 januari 2013

Livet på landet


Det är inte att sticka under stol med att det är mycket jobb med att driva en getgård.
Många drömmer om att byta sitt stressiga stadsliv mot ett lugnare lantliv. Jag har
inte ångrat mig, mer än vissa stunder eller enstaka dagar. Tvärtom tycker jag att det

är helt underbart att kunna njuta av naturen och av mina djur! Gillar också det omväxlande arbetet som jag styr över själv till stor del.





 


Jobbet kan nu på vintern bestå av skottning av stalltak (bra motion), mjölka getter (fram
till december), göra ost, lägga in ost i burkar, leverera till kunder och sälja på Bondens
egen Marknad (kallt men roligt). 


 
Efter jul är det lite lugnare en period då inte getterna mjölkas förrän i mars då de killat. 
Då startar en ny spännande säsong.








 


Vardagen kan också förbytas i en spännande överraskning som att en helikopter hälsar
på eller ett TV-bolag ringer och undrar om jag kan tänka mig att medverka i Drömmen
om landet...





 


Det var ett tillfälle jag inte kunde motstå. Tv-bolaget var här och tittade och berättade
om hur det hela var tänkt. Efter att ha funderat ett tag tackade jag med skräckblandad förtjusning ja. I efterhand tycker jag att det var väldigt intressant, roligt och lärorikt att ha familjen Sedin och filmteamet här under 5 veckor sommaren 2012. Nu återstår att se hur resultatet blev på SVT1 den 28:e januari!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar